-
دلایل کامیابی برندهای برتر جهانیچاپ سوم کتاب دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی چاپ و منتشر شد.ادامه
-
تحقیقات بازاریابی در یک هفتهچاپ چهارم کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته چاپ و منتشر شد.ادامه
-
برندسازی تا رسیدن به اوجچاپ سوم کتاب برندسازی تا رسیدن به اوج چاپ و منتشر شد.ادامه
-
از سنگ تا لعل (مروری بر خاطرات یک کارآفرین) جلد اولچاپ دوم کتاب از سنگ تا لعل (مروری بر خاطرات یک کارآفرین) جلد اول چاپ و منتشر شد.ادامه
-
فروش عالی در فروشگاه به زبان مدیر بازاریابیچاپ دوم کتاب فروش عالی در فروشگاه به زبان مدیر بازاریابی چاپ و منتشر شدادامه
-
روش تحقیق در مدیریتچاپ دوم کتاب روش تحقیق در مدیریت چاپ و منتشر شدادامه
-
قطب نمای مدیران فروش با نگرش بازار ایرانچاپ چهارم کتاب قطب نمای مدیران فروش با نگرش بازار ایران چاپ و منتشر شدادامه
-
چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروشچاپ هشتم کتاب چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش چاپ و منتشر شدادامه
-
فروش به شرکتها و سازمانهاچاپ دوم کتاب فروش به شرکتها و سازمانها منتشر شدادامه
-
بازاریابی حسیچاپ چهارم کتاب بازاریابی حسی منتشر شدادامه
حرفهايهاي فروش" در سالهاي اخير دست به كار شدهاند تا تجربيات خود را در قالب كتاب، تقديم جامعه بويژه اهالي بازاريابي كنند. اين كتاب نمونهاي است از آثار فروشندگاني كه مبتدي يا آماتور بوده اند،اما با كوشش و مرارت، و كسب دانش به همراه تجربههاي متنوع، پلههاي ترقي را طي كردهاند و شور و شوق، و هيجان آنچه از "دانشگاه بازار" آموختهاند سبب شده تا علاقهمند شوند اين دانستهها را در اختيار ديگر اهالي بازاريابي قرار دهند.
اسحاق قورچيبيگي، نويسندهي اين كتاب، در زمرهي اين فروشندگان است. خاطرم هست كه بيش از 14 سال پيش، در ميهن، مصاحبهي استخدامياش با من بود. آموزشهاي متعددي را براي ويزيتورهاي ميهن داشتم كه قورچيبيگي، اين آموزشها را با عشق پيگيري كرد. دو سال بعد، سرپرستي فروش مناطق شمالغرب تهران به او واگذار شد. پس از راهاندازي شعب پخش در سراسر كشور، شعبهي غرب مازندران به او سپرده شد. بعدها، چند شعبهي بزرگ و پرچالش براي ميهن در دستور كار قرار گرفت. اهميت اهواز بيش از ساير شعبهها بود. اين بار نيز قورچيبيگي به مديريت شعبهي اهواز برگزيده شد. "يادگيري"، "مطالعه"، حضور در كارگاهها و سمينارها روزبهروز بر پختگي، دانايي، و تجربههايش ميافزود. در كلاسهاي آموزشگاه بازارسازان شركت ميكرد و همزمان با كار، ليسانس گرفت. پس از 8 سال حضور در شركت ميهن، به "مديريت فروش و پخش تهران بزرگ" منصوب شد. شور و اشتياق او براي يادگيري از "دانشگاه علم" و "دانشگاه بازار" ظرفيتهاي فكري و عملياتي او را گسترش داده بود. پس از سه سال فعاليت در اين سمت، با راهاندازي برند جديد بستني، مديريت سازمان فروش بستنيهاي برنارد و پاندا، به قورچيبيگي سپرده شد. تصور ميكنم قورچيبيگي، رمز ارتقاي حرفهاياش را بخوبي ميدانست. بايد هوشمندانه كار كند، پرشور و هيجان بياموزد، و لحظهاي از "دانشگاه علم" و "دانشگاه بازار" غافل نباشد. پس از 14 سال از حضور اين ويزيتور و فروشندهي مبتدي، اينك به بالندگي رسيده بود. با آزمون به دورهي كارشناسي ارشد رشتهي بازاريابي دانشگاه راه يافت، همچنين مدير سازمان فروش طبيعت سبز ميهن شد. ترديدي نيست كتابهايي از جنس "بازاريابي و روِياها" اثر اين فروشندهي ايراني، درسهاي بيشتري براي ويزيتورها و فروشندههاي ايراني دارد. خاطرتان هست كه حدود 10 سال پيش يا كمي دورتر 12 - 13 سال پيش، كتابهاي برايان تريسي، شيفمن، و ساير فروشندگان بزرگ جهاني، بازار نشر ايران را به سيطرهي خود درآورده بود. اكنون نيز اين كتابها با تيراژ كمتر چاپ ميشود اما بازار ايران، ولع خاصي در قياس با گذشته نسبت به آن كتابها ندارد. چرا؟